Privacy Policy

Privacybeleid Personal Finance Planners

Onderhavig privacy beleid regelt de verwerking van uw persoonlijke gegevens door Personal Finance Planners BV, met maatschappelijke zetel te 1730 Asse, Lindendries 29 en  ondernemingsnummer 0791.991.436 (hierna ‘Personal Finance Planners’ genoemd en afgekort als PFP).

Door het aangaan van een contractuele relatie met Personal Finance Planners of de website (www.personalfinanceplanners.be) te bezoeken, verklaart u dat u kennis hebt genomen van ons privacy beleid en dat u uitdrukkelijk akkoord gaat met de inhoud ervan, met de opname van uw persoonsgegevens in de bestanden van Personal Finance Planners en met de verwerking ervan door Personal Finance Planners.

 

Wat zijn persoonsgegevens?

Wanneer u met ons klantenrelatie aangaat worden onder meer volgende gegevens als persoonsgegevens aangemerkt:

                 Identificatiegegevens zoals de naam en voornaam van de cliënt, adres, geboorteplaats en -datum, e-mailadres, telefoonnummer, …

•          Gegevens in verband met de familiale situatie van de cliënt: huwelijksvoorwaarden, relatie met de (klein)kinderen en andere verwanten,…

                Gegevens in verband met de vermogenstoestand en -samenstelling van de cliënt: gegevens in verband met de aard en omvang van zijn reguliere inkomsten, zijn activa, waaronder liquide middelen, beleggingen en vastgoed,…

                 Gegevens in verband met reeds genomen stappen inzake vermogensplanning: testamenten, schenkingsaktes,….

 

Wanneer worden deze gegevens verzameld?

Deze gegevens worden ingezameld hetzij wanneer u cliënt wordt bij Personal Finance Planners, hetzij bij het updaten van een cliëntendossier bij opvolging of begeleiding.

 

Verantwoordelijke voor de verwerking van de persoonsgegevens

De verantwoordelijke voor de verwerking van de persoonsgegevens is Personal Finance Planners, met maatschappelijke zetel te 1730 Asse en ondernemingsnummer 0791.991.436.

De verantwoordelijke is erkend als onafhankelijk financieel planner door de FSMA.

Alle vragen met betrekking tot de bescherming van persoonsgegevens kan u schriftelijk overmaken op het bovenstaande adres of via e-mail (info@personalfinanceplanners.be).

 

Waarvoor worden de ingezamelde gegevens verwerkt?

Uw persoonsgegevens (als cliënt) worden door Personal Finance Planners verwerkt met het oog op het verstrekken van raad over financiële planning of een aangifte van een nalatenschap.

Mits uw voorafgaande uitdrukkelijke toestemming worden de persoonsgegevens door Personal Finance Planners tevens verwerkt om de cliënt op een gerichte wijze te benaderen en te informeren, bv. naar aanleiding van de inwerkingtreding van een nieuwe wetgeving die voor de cliënt relevante gevolgen heeft of kan hebben.

 

Op welke rechtsgrond steunt de verwerking van de gegevens?

Het inzamelen en verwerken van persoonsgegevens door Personal Finance Planners in het kader van het verstrekken van raad over financiële planning en aangifte nalatenschappen, is gestoeld op:

                  De overeenkomst die Personal Finance Planners heeft met de cliënt

 

            Artikel 27 van de wet van 25 april 2014 dat bepaalt dat vooraleer raad over financiële planning mag worden verstrekt, alle vereiste informatie over de persoonlijke situatie van de cliënt, waaronder informatie over zijn financiële, familiale en professionele situatie, alsook zijn doelstellingen en behoeften inzake financiële planning, schriftelijk moet worden ingezameld, zodat hem passende raad kan worden gegeven (hierna de “Wet van 25 april 2014” genoemd).

 

                  De wet van 18 september 2017 tot voorkoming van het witwassen van geld en de financiering van terrorisme en tot beperking van het gebruik van contanten

 

Hoe lang worden de persoonsgegevens bewaard?

Inzake het verstrekken van raad over financiële planning worden, overeenkomstig artikel 31 van de Wet van 25 april 2014, de ingezamelde en verwerkte gegevens gedurende minstens vijf jaar na de beëindiging van de contractuele relatie met de cliënt bewaard.

Overeenkomstig artikel 60 van de wet van 18 september 2017 tot voorkoming van het witwassen van geld en de financiering van terrorisme en tot beperking van het gebruik van contanten worden de identificatiegegevens artikel 21 tot 34 van voornoemde wet gedurende 10 jaar bewaard.

Persoonsgegevens van personen met wie geen klantenrelatie wordt afgesloten worden door Personal Finance Planners gedurende 5 jaar bewaard tenzij er intussen een contactmoment is geweest met de prospect.

 

Over welke Rechten beschikt u met betrekking tot uw persoonsgegevens?

U beschikt over volgende Rechten met betrekking uw persoonsgegevens:

                  Recht op informatie

Via onderhavige privacyverklaring wordt u geïnformeerd over de aard van de persoonsgegevens die wij verwerken, met welke doeleinden wij deze verwerken, hoelang de persoonsgegevens worden bewaard en over de rechten waarover u beschikt aangaande uw persoonsgegevens.

 

                  Recht op toegang, inzage en kopie

U heeft het recht om op elk moment gratis kennis te nemen van uw persoonsgegevens die door ons worden verwerkt, het gebruik dat wij van uw persoonsgegevens maken, alsook van de personen die inzage hebben gekregen tot de persoonsgegevens.

 

                  Recht op aanpassing van onjuiste of onvolledige gegevens

U beschikt over het recht om verbetering te vragen van uw persoonsgegevens die wij verwerken.

 

                  Recht van bezwaar

U beschikt eveneens over het een recht om vanwege met uw specifieke situatie verband houdende redenen bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens. Daarnaast heeft u steeds (zonder opgave van specifieke redenen) het recht om u te verzetten tegen het gebruik van uw persoonsgegevens voor doeleinden van direct marketing, om u te informeren via een periodieke nieuwsbrief en/of u te benaderen en te informeren aangaande wetswijzigingen die voor u mogelijks relevante gevolgen hebben.

 

                  Recht om vergeten te worden (verwijdering van gegevens)

U kan op elk moment aangeven dat u wenst dat Personal Finance Planners uw persoonsgegevens of een gedeelte daarvan verwijdert uit haar bestanden, tenzij de verwerking noodzakelijk is voor vaststelling, de uitoefening of de verdediging van een wettelijke verplichting.

In voorkomend is het Personal Finance Planners niet langer toegestaan om raad over financiële planning aan de cliënt te verstrekken, overeenkomstig artikel 27 van de Wet van 25 april 2014.

 

                  Recht op beperking van de verwerking tot welbepaalde doeleinden

U mag vragen om de verwerking van uw persoonsgegevens te beperken.

 

                  Recht van intrekking van toestemming

Voor zover de verwerking van uw persoonsgegevens gebaseerd is op uw voorafgaande toestemming, beschikt u over het recht om die toestemming in te trekken.

 

                  Recht op overdraagbaarheid aan een andere verantwoordelijkheid

U beschikt over het recht om uw persoonsgegevens die door ons worden verwerkt in gestructureerde, gangbare en elektronische vorm te verkrijgen en/of aan andere verantwoordelijken over te dragen.

 

U kan uw rechten op eenvoudige wijze uitoefenen, door een schrijven te richten aan Personal Finance Planners (Lindendries 29, 1730 Asse) of een e-mail te sturen naar info@personalfinanceplanners.be, met bijgevoegd een kopie (recto-verso) van uw identiteitskaart.

 

Welke plichten dient Personal Finance Planners na te leven met betrekking tot de ingezamelde persoonsgegevens?

Personal Finance Planners, evenals zijn gevolmachtigde(n) of aangestelde(n), zijn tot het discretie gehouden,  onder voorbehoud evenwel van toepassing van de bepalingen van de wetgeving en reglementering tot voorkoming van het witwassen van geld en de financiering van terrorisme.

Personal Finance Planners zal de ingezamelde persoonsgegevens niet doorgeven aan derden. Enkel medewerkers van Personal Finance Planners hebben inzage in de persoonsgegevens van de cliënt, binnen de uitvoering van hun taak.

Wanneer dit noodzakelijk is voor de uitvoering van haar opdracht kan Personal Finance Planners uw persoonsgegevens tevens meedelen aan externe partijen (bedrijfsrevisor, notaris,…), na u hierover vooraf te hebben ingelicht. Deze mededeling van persoonsgegevens is beperkt tot hetgeen strikt noodzakelijk is om de beoogde doelstelling te bereiken en gebeurt onder de controle van de verantwoordelijke.

In geval van een verzoek tot inzage, verbetering of verwijdering van de persoonsgegevens door een cliënt, is Personal Finance Planners gehouden het verzoek binnen de 30 dagen in te willigen.

In geval van een beveiligingsincident (datalek) dat een risico inhoudt voor de rechten en vrijheden van de cliënt – natuurlijke persoon, is Personal Finance Planners gehouden om hiervan binnen de 72 uur melding te maken aan de Gegevensbeschermingsautoriteit, behoudens indien het lek geen gevaar is voor de verzamelde persoonsgegevens.

 

Personal Finance Planners is gehouden om tijdens het gehele proces van haar dienstverlening de passende technische en organisatorische maatregelen ten nemen om ervoor te zorgen dat in beginsel alleen persoonsgegevens worden verwerkt die noodzakelijk zijn voor de diensten die Personal Finance Planners aan de cliënt verstrekt..

Contact

Personal Finance Planners

Onafhankelijk financieel planner

Erkend door de FSMA 

Lindendries 29, 1730 Asse

BE0759.991.436

(+32) 0456 116924

info@personalfinanceplanners.be